reklama

Keď má učiteľ strach

Škola je miestom, kde by mal človek nadobúdať nové vedomosti. Ale občas môže byť aj miestom dramatických situácií, pri ktorých mráz prechádza po chrbte. Ako učiteľka som to zažila...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (53)

Bola veľká prestávka, keď mi na dvere kabinetu niekto začal búchať a kričať. Otvorila som so zašomraním: "Nabudúce mi do dverí hoďte rovno bombu. To neviete slušne zaklopať?"

"Pani učiteľka, rýchlo! Rýchlo - do triedy!" Moji piataci ledva chytali dych, boli vyľakaní, to bude niečo vážne. Na nič sa nepýtam a bežím do triedy - našťastie ju mám hneď oproti kabinetu. Tam ma čaká obrázok ako z akčného filmu: na zatvorenom okne z vonkajšej strany je prilepený Palino, drží sa všemožne výstupkov na okennom ráme a jeho vydesená tvár jasne hovorí, že sa tam už dlho neudrží.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre vysvetlenie: trieda má veľké okná a vedľa nich z každej strany jedno úzke. Keďže deti sa cez prestávky nebezpečne vykláňali z okien, školník veľké okná zabezpečil tak, aby sa nedali otvoriť, a na vetranie slúžili tie úzke. No a cez takéto úzke vetracie okno sa prepchal Palino - podarilo sa mu to, lebo na svoj vek jedenásť rokov bol drobný - prešiel kúsok po parapete a teraz nevie, ako ďalej.

Trieda je na treťom poschodí, navyše vonku prší, takže sa môže ľahko pošmyknúť. Niet času volať školníka, aby odblokoval veľké okno, niet času volať kohokoľvek, treba rýchlo konať. Uvažujem o tom, že rozbijem okno, ale črepiny by mohli chlapca zraniť a hlavne - mohol by sa zľaknúť, stratiť rovnováhu a...ďalej radšej nemyslím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vykloním sa cez vetracie okno. Chlapec nie je ďaleko, ale je tak vyľakaný, že sa bojí pohnúť a nedokáže sa sám vrátiť späť. Keď natiahnem ruku, chytím ho. Tak sa teda zapriem jednou rukou do okenného rámu a druhou pevne chytím studenú pacičku: "Palino, držím ťa, neboj sa. Pomaličky sa posúvaj ku mne. Ale nedvíhaj nohy, len nimi šúchaj po parapete, aby si sa nešmykol. A hlavne pomaly, žiadne rýchle pohyby..."

Zdalo sa mi, že to trvalo večnosť, kým sa chlapec dostal ku mne. Nakoniec sa to podarilo a vtiahla som ho dnu. Trasúceho sa som ho posadila na najbližšiu stoličku. Nemalo zmysel mu čokoľvek vyčítať či hrešiť ho. Na prvý pohľad bolo jasné, že vie, akú hlúposť urobil, že to ľutuje a už nikdy nezopakuje. Len jedno mi nebolo jasné: "Načo si tam liezol...?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"To bola...stávka..."

Takže stávka. Nechala som ho sedieť, nech sa trochu spamätá a šla som zatvoriť okno. Pozrela som sa z výšky tretieho poschodia dole na betónovú plochu pod oknom a na chvíľu som si predstavila, čo by sa stalo, keby bol Palino spadol. V duchu som videla detskú postavu rozpleštenú na zemi - a v tej chvíli mi došlo zle. Normálna fyzická nevoľnosť. Sadla som si vedľa Palina a chvíľu sme sa spamätávali obaja...

Neskôr sa zistilo, že Palino sa nechal vyhecovať chalanmi a chcel ukázať, aký je hrdina. Že vylezie jedným vetracím okienkom, prejde po parapete okolo zatvoreného veľkého okna a vráti sa druhým vetracím okienkom. Jednoduché, nie? Veď v akčných filmoch sa hrdinovia bežne prechádzajú po rôznych úzkych rímsach či šplhajú po strechách. Že by sa to mohlo skončiť tragicky, to ho v tej chvíli nenapadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto príhoda bola hlavnou témou najbližšej pracovnej porady. Kolegyňa, ktorá mala dozor na chodbe počas onej prestávky, sa bránila, že nemohla vedieť, čo sa v triede deje. Chodba je dlhá, je na nej niekoľko tried a ona nemôže byť súčasne vo všetkých. A je pravda, že deti si vždy vystriehnu, kde je práve dozor, keď chcú urobiť nejakú lotrovinu. Nakoniec sme došli k záveru, že by pomohla inštalácia kamerového bezpečnostného systému.

Proti tomu sa ale postavili rodičia. Že by to bolo užitočné z bezpečnostného hľadiska? Veď sa nič nestalo...

Kristína Antálková

Kristína Antálková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som taká,aká som. Ale som rada, že som. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu